God man, förvaltare och förmyndare

Den som har svårt att bevaka sina rättigheter, hålla koll på ekonomin och ha kontakt med myndigheter kan vara i behov av en god man. För den som ställer upp som god man handlar uppdraget om att hjälpa en medmänniska.

Uppdraget som god man innebär att vara representant för sin huvudman. I Sverige ska alla ha samma rätt oberoende av förmåga. Att som huvudman hjälpa någon som på grund av exempelvis demens, ålderssvaghet, psykisk sjukdom eller funktionshinder är därför ett viktigt uppdrag.

Ansök åt någon annan

Nämnden för överförmyndare i samverkan

Sedan den 1 januari 2019 ingår överförmyndarverksamheten i Överförmyndare i samverkan tillsammans med Halmstad, Hylte och Laholm.

Administrationen och överförmyndarens kansli finns i Halmstad.

På tisdagar finns handläggare tillgänglig på kommunhuset i Båstad för förbokade besök. Kontakta Överförmyndare i samverkan för att boka besök.

Halmstads kommun

Kyrkogatan 5, Halmstad

Hjälpte informationen på sidan dig?

Tack för att du hjälper oss att göra webbplatsen bättre.

Vi har ingen möjlighet att återkoppla på dina synpunkter.

Senast uppdaterad: