ApN – Aktivitetskort på nätet
Tjänsten ApN är en förkortning för Aktivitetskort På Nätet. Tjänsten är också kopplad till en app och är till för att du som föreningsledare enklare ska kunna registrera närvaro.
ApN är en tjänst för verksamhetsbidragsgrundande närvarorapportering. För föreningar betyder detta bättre säkerhet, enklare administration, mindre chans att göra fel och snabbare utbetalning. Och för miljön betyder det ännu mer.
Alla föreningar ska registrera närvaro genom ApN – Aktivitetskort på Nätet. ApN kommer att finnas som en app för att du som föreningsledare enklare ska kunna registrera närvaro.
APN som app
Appen för närvaroregistrering hittar du i Appstore för Iphones och på Android market för Androidtelefoner. Sök på ApN så hittar du den. (Det står ApN Umeå kommun eftersom det är de som levererar systemet.)
För att kunna börja registrera via appen krävs att du som ledare är inlagd och kopplad till ett närvarokort. Du måste göra en registrering innan det fungerar att använda appen.
Anmäl en föreningsadministratör
För att ert arbete i föreningarna ska kunna komma igång i ApN måste ni anmäla en föreningsadministratör som får användarinloggning och lösenord till ApN. Det är sedan föreningsadministratörerens uppgift att lägga till alla ledare som ska närvarorapportera.
Vi behöver följande för att kunna registrera:
- Föreningens namn
- Namn på föreningsadministratör
- Personnummer på ovanstående
- Mobiltelefonnummer till ovanstående
Föreningens administratör anmäls till magnus.andersson@bastad.se
Här nedan hittar du guider för föreningsadministratörer och ledare. Om du har övriga frågor kontakta supporten på telefonnummer 090-16 16 60 (gemensam med flera andra kommuner).
Manualer
Här finns manualer för ledare och föreningsadministratörer.
Support
Tel 090 – 16 16 60 (tryck 2)
Tel 08:00 – 17:00
eller skicka ett mail till apn@umea.se