Click to listen highlighted text!

Nya rutiner för ApN

Senast ändrad: 10 sep, 2018

Nya rutiner för import av data från RF:s IdrottOnline till ApN

Föreningar som importerar data till ApN från RF:s IdrottOnline ska inte längre skicka sina filer per e-post, utan kan själva ladda upp filerna direkt i ApN.

Föreningsadministratörer laddar upp sina filer på följande sätt:

  1. Välj menyval [Importera fil].
  2. Tryck på knappen [Välj fil]. Leta därefter upp den xml-fil som laddades hem från RF och tryck [Öppna].
  3. Skicka in filen genom att klicka på [Skicka].

När uppladdningen har genomförts återfås resultatet av uppladdningen: Om det står ”Resultat: Lyckades”, så har allt gått som det ska, medan ”Resultat: Misslyckades” innebär att något har gjort att filen inte kan laddas in.

Under resultat-rubriken ges också information om vad som skett vid både lyckad och misslyckad inläsning, till exempel om filen har innehållit ofullständiga personnummer, vilket gjort att vissa deltagare har exkluderats från inläsningen. Denna information försvinner när man navigerar vidare.

Observera att det kan ta en viss tid innan data blir synlig i ApN. Detta beror på att inläst data kontrolleras mot din kommuns regelverk, vilket görs några gånger i timmen. Beroende på belastningen på systemet tar detta steg olika lång tid.

Kontakt

Medborgarservice
Telefon 0431-770 00

Båstads kommuns medborgarservice är din väg in i alla dina ärenden. Välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig!
Mer information

Skicka meddelande till kommunen

Lämna felanmälan

Lämna synpunkter

E-tjänster och blanketter

Besök oss
Vångavägen 2, 269 80 Båstad

Visa karta

Click to listen highlighted text!