Klagomål
Miljöavdelningen utreder klagomål som kan innebära en olägenhet för människors hälsa eller miljön. Klagomålen kan handla om till exempel buller, fukt och mögel, enskilda avlopp, nedskräpning, livsmedelslokaler eller misstänkta matförgiftningar med mera.
Hur går jag tillväga om jag har ett klagomål?
Vänd dig i första hand till den som ger upphov till störningen och framför ditt klagomål. Har du bostadsrelaterade problem vänder du dig till din fastighetsägare och om olägenheten uppkommer från en verksamhet ska du vända dig till verksamhetsutövaren.
Om problemet inte avhjälps kan du lämna klagomål via e-tjänst (se länk till höger), mejla samhallsbyggnad@bastad.se eller ring kundcenter tel 0431-77 000 och fråga efter en handläggare på miljöavdelningen.
Du har som klagande har möjlighet att vara anonym, men då kan vi inte återkomma med någon återkoppling i ärendet.
Avgift
Vid befogade klagomål debiterar miljökontoret fastighetsägaren eller verksamhetsutövaren för nedlagd handläggningstid.