Ansök via e-tjänst eller blankett
Vi tar helst emot ansökningar via våra e-tjänster. Det går även bra att mejla sin ansökan till samhallsbyggnad@bastad.se. Självklart går det även bra att skicka in ansökan pappersvägen.
E-tjänster
Via e-tjänsterna kan du skicka in din ansökan eller anmälan. Du kan också komplettera ditt ärende, detta kan du göra även om du tidigare har skickat in din ansökan via blankett. Du kan ta del av beslut, lämna svar vid grannehörande, begära startbesked och slutbesked mm. Som sökande, fastighetsägare eller kontrollansvarig kan man när som helst logga in med sitt BankID och se alla handlingar samt aktuell status på sina ärenden, detta görs via e-tjänsten Mina byggärenden.
Om du behöver hjälp med att fylla i ansökan via e-tjänst, vänligen kontakta kundcenter på 0431-77 000 eller vänd dig till administrationen på samhällsbyggnad.
Mejla in din ansökan
Det går bra att mejla din ansökan till samhallsbyggnad@bastad.se. Då behöver du fylla i en blankett för ansökan, se länk i högerkolumnen.
Skicka in pappershandlingar
Det går även bra att skicka in pappershandlingar till Båstads kommun, Samhällsbyggnad, 269 80 Båstad.
Vilka handlingar behövs vid ansökan om bygglov?
Klicka på länken här för att läsa om vilka handlingar som krävs.