Click to listen highlighted text!

Ansök via e-tjänst eller blankett

Senast ändrad: 21 okt, 2022

Vi tar helst emot ansökningar via våra e-tjänster. Det går även bra att mejla sin ansökan till samhallsbyggnad@bastad.se. Självklart går det även bra att skicka in ansökan pappersvägen.

 
E-tjänster

Via e-tjänsterna kan du skicka in din ansökan eller anmälan. Du kan också komplettera ditt ärende, detta kan du göra även om du tidigare har skickat in din ansökan via blankett. Du kan ta del av beslut, lämna svar vid grannehörande, begära startbesked och slutbesked mm. Som sökande, fastighetsägare eller kontrollansvarig kan man när som helst logga in med sitt BankID och se alla handlingar samt aktuell status på sina ärenden, detta görs via e-tjänsten Mina byggärenden

Om du behöver hjälp med att fylla i ansökan via e-tjänst, vänligen kontakta kundcenter på 0431-77 000 eller vänd dig till administrationen på samhällsbyggnad.

Mejla in din ansökan

Det går bra att mejla din ansökan till samhallsbyggnad@bastad.se. Då behöver du fylla i en blankett för ansökan, se länk i högerkolumnen.

Skicka in pappershandlingar

Det går även bra att skicka in pappershandlingar till Båstads kommun, Samhällsbyggnad, 269 80 Båstad.

Vilka handlingar behövs vid ansökan om bygglov?

Klicka på länken här för att läsa om vilka handlingar som krävs.

Kontakt

Samhällsbyggnad
Telefontider bygglovhandläggare

Måndag 11-12
Tisdag 11-12
Torsdag 11-12
Fredag 11-12

Telefon medborgarservice 0431-770 00

Skicka meddelande till samhällsbyggnad

Besök oss
Vångavägen 2, 269 80 Båstad

Visa karta

Click to listen highlighted text!