Click to listen highlighted text!

Fakturor

Senast ändrad: 29 apr, 2019

När du får fakturor från kommunen

Fakturor som kommunen skickar ut till dig som är kund levereras som e-faktura eller pappersfaktura. Om du vill ha e-faktura och är privatperson så anmäler du dig via din internetbank. Tyvärr har vi inte möjlighet att skicka e-fakturor till företag.

När du sen ska betala så kan du använda Autogiro.  Vi behöver kundnummer på personen som önskar autogiro. Du kan ringa  0431-77000  eller skicka mail ekonomi@bastad.se så skickar vi blanketter som ni fyller i och återsänder. Blanketterna skickas till aktuell fakturaadress. Observera att det måste finnas så mycket pengar på kontot i slutet av månaden så att hela fakturan kan betalas. Finns det inte det så står fakturan som helt ombetald och den behandlas enligt kommunens kravrutin.

Fakturor som skickas till kommunen, leverantörsfakturor

Det finns vissa villkor som ska vara uppfyllda för att vi ska kunna betala en faktura: rätt fakturaadress, referens (4 siffror), organisationsnummer, bankgiro, uppgift om F-skatt, fakturanummer med mera, se vidare Fakturakrav leverantörsfakturor. När fakturan registrerats hos kommunen räknar vi 30 dagar tills betalning sker. Extra ej överenskomna avgifter godkänner vi inte.
När vår personal handlar ”över disk” ska en rekvisition lämnas till er och kunden ska legitimera sig.
Om du inte har eget fakturahanteringssystem kan du använda vår kostnadsfria portal.
Från och med 1 april 2019 trädde den nya lagen om e-fakturering till följd av offentlig upphandling ikraft.
Enligt denna lag ska alla leverantörer till kommuner, landsting, regioner, kommunala och statliga bolag samt statliga myndigheter skicka e-fakturor. Lagkravet gäller alla inköp som utförs av offentlig sektor efter den 1 april 2019, oavsett belopp.
Vår fakturaoperatör
Visma Commerce AB Proceedo

Identitet via Svefaktura:
Moms/VAT: SE212000094401
GLN: 7350086260007
Peppolid: 0007:2120000944 (elektroniskt id)

Fakturan ska märkas med en giltig referens som består av fyra siffror och ska anges i fältet Er referens/Referenskod. Vid osäkerhet gällande referensnummer, tveka inte att kontakta beställaren.

Om man handlar med rekvisition, ange rekvisitionsnummer på fakturan och ni behöver inte bifoga kopian till oss.

Om ni inte har system för att skicka elektronisk faktura, återkom med mailadress till ehandel@bastad.se för att få möjlighet att skicka via vår kostnadsfria portal till oss.

Har ni funderingar kring skapandet av fakturan, vänligen ta kontakt med vår leverantörs kundtjänst, antingen via mail servicedesk.proceedo@visma.com eller på telefon 08-522 93 030.

 

Kontakt

Kundcenter
0431-770 00
info@bastad.se

Besök oss
Vångavägen 2 269 80 Båstad

Öppettider
Måndag, onsdag och torsdag: 08.00 - 16.30
Tisdag: 08.00 - 18.00
Fredag: 08.00 - 15.00

Fakturaadress

Båstads kommun
Box 1120
269 22 Båstad

Det är viktigt att ange referensnummer (4 siffror) på fakturan för att den ska hanteras rätt och bli behandlad inom rätt tid. Om du inte har ett referensnummer, ta kontakt med din kontaktperson på kommunen.

Click to listen highlighted text!