Click to listen highlighted text!

Ansök via e-tjänst eller blankett

Senast ändrad: 25 jun, 2020

Vi tar helst emot ansökningar via våra e-tjänster. Det går även bra att mejla sin ansökan till samhallsbyggnad@bastad.se. Självklart går det även bra att skicka in ansökan pappersvägen.

 
E-tjänster

Via e-tjänsterna kan du skicka in din ansökan eller anmälan. Du kan också komplettera ditt ärende, detta kan du göra även om du tidigare har skickat in din ansökan via blankett. Du kan ta del av beslut, lämna svar vid grannehörande, begära startbesked och slutbesked mm. Som sökande, fastighetsägare eller kontrollansvarig kan man när som helst logga in med sitt BankID och se alla handlingar samt aktuell status på sina ärenden, detta görs via e-tjänsten Mina byggärenden

Om du behöver hjälp med att fylla i ansökan via e-tjänst, vänligen kontakta kundcenter på 0431-77 000 eller vänd dig till administrationen på samhällsbyggnad.

Mejla in din ansökan

Det går bra att mejla din ansökan till samhallsbyggnad@bastad.se. Då behöver du fylla i en blankett för ansökan, se länk i högerkolumnen.

Skicka in pappershandlingar

Det går även bra att skicka in pappershandlingar till Båstads kommun, Samhällsbyggnad, 269 80 Båstad.

Vilka handlingar behövs vid ansökan om bygglov?

Klicka på länken här för att läsa om vilka handlingar som krävs.

Kontakt

Samhällsbyggnad

Besök oss
Vångavägen 2
269 80 Båstad
Visa karta

Växeln
0431-770 00

Telefontider bygglovhandläggare
Mån och ons kl 10-12
Tors kl 15-16.30
Ring 0431-770 00

Inget öppet hus på bygglov

Bygglov håller inget öppet hus tillsvidare med anledning av coronaviruset. Det kan finnas möjlighet att boka besök och träffa en handläggare under denna tid på tisdagar kl 15-17.30. För att boka tid, mejla samhallsbyggnad@bastad.se.

Skicka meddelande

Click to listen highlighted text!