FRÅN VARUMÄRKE TILL TROVÄRDIGHETSMÄRKE

Senast ändrad: Okt 29, 2017

– everybody speaks and everything leaks

Vad är ett trustbrand? Vad är det värt?
Vad är risken om ledningen inte jobbar med det?

Det här är kursen för dig som vill sätta dig in hur ert bolags trovärdighet är er viktigaste tillgång i en alltmer globaliserad värld. Utbildningen behandlar allt från att förstå hur bolagets lönsamhet hänger ihop med förmågan att hantera sitt förtroendekapital till att få verktyg att jobba vidare med att trovärdighetsmärka sitt varumärke.

Utbildningens innehåll:

Block I

  • En ny omvärld. Nya förutsättningar, risker och möjligheter i en ny super-digitaliserad och snabbfotad värld
  • Vad är ett ”Brand” och vad är ett ”Trustbrand”?
  • De sju trustbrandprinciperna
  • Förtroendekapital och trovärdighetskapital – kittet i ditt Trovärdighetsmärke. Från varumärke till trovärdighetsmärke.
  • Trust och Hållbarhet blir ett

Block II

  • Varför och vad kan vi vinna? Vad är ett Trustbrand värt? I reda pengar, i finansiella termer?
  • Hur gör du trustbranding?
  • Hur hantera, undvika/reducera risk?
  • Hur gör vi rätt redan från början?
  • Hur vänder vi risk och hot till möjligheter?
  • Skarpt läge – hur kan du proaktivt undvika varumärkesattacker? Hur trovärdighets säkrar du ditt varumärke? Hur arbetar vi reaktivt med varumärkesattack?
  • Cases att inspireras och läras av

Anmäl dig till våra öppna fortbildningskurser

KURSFAKTA

MÅLGRUPP
Personer som jobbar på chefsnivå, marknads- och kommunikationsfrågor.

KURSMÅL
Efter utbildningen ska deltagaren förstå vikten av att skapa trovärdighet i sitt varumärke och hålla de löften som bolaget står för.
Kunna korrigera, hantera och bemöta trovärdighetsfrågor.

DATUM OCH TID
Kl 09.00 – 16.00
20 november, Båstad
22 november, Göteborg
27 november, Stockholm
5 december, Malmö
7 december, Göteborg

PLATS
Meddelas vid återbekräftelsen

PRIS
6.800 kr exkl. moms
I priset ingår lunch, för- och eftermiddagsfika.

ANMÄLAN
http://www.bastad.se/akademibastad/uppdragsutbildning/ledarskap-kursanmalan/

Ange namn, företag, organisationsnummer, faktureringsadress, telefonnummer och
e-postadress.
Anmälan är bindande. Vid avanmälan senast sju dagar före kursstart debiteras halva avgiften, därefter hela.
Vid för få anmälningar har Akademi Båstad Uppdragsutbildning rätt att ställa in kursen.

SISTA ANMÄLNINGSDAG
13 november 2017
Antalet platser är begränsat, därför tillämpas principen ”först till kvarn”.

Vid platser kvar går det bra att anmäla sig efter sista anmälningsdatumet.

LÄRARE
Hans Kanold, VD Trustbrand

UTBILDNINGSANSVARIG
Hans Sinclair Sachs, Grundare Trustbrand

YTTERLIGARE INFORMATION
Tel/mail 0431-776 53 uppdrag@akademi.bastad.se eller gå in på hemsidan – www.akademi.bastad.se – och klicka vidare på Uppdragsutbildning och därefter ”Ledarskap”.

Med reservation för vissa smärre justeringar.